یکی از رویاهایی که در خریدهای اینترنتی همواره با آن مواجه هستیم این است که ای کاش می توانستم قبل از خرید، محصول مورد نظر را از نزدیک ببینم و بعد تصمیم بگیرم! همیشه نیز سوالاتی در ذهنمان بالا و پایین می‌شوند که آیا پس از دریافت محصول یا خدمات از کیفیت آن راضی خواهیم بود یا نه؟! همین نگرانی‌ها و دغدغه‌ها هستند که سبب می‌شوند که بسیاری از افراد از خریدهای اینترنتی صرف نظر کنند و خریدهای حضوری را ترجیح دهند. این رویا در خصوص خرید اینترنتی بلیط اتوبوس بیش‌تر از سایر مسائل اهمیت می‌یابد. زیرا در سفر اتوبوسی قرار است چندین ساعت از زمان خود را در اتوبوس سپری کنیم و اگر به هر دلیلی اتوبوس راحت نباشد، خاطره تلخی از سفرمان را تجربه خواهیم کرد و این ابدا باب میل هیچ کس نیست. البته این مسئله در خرید اینترنتی بلیط اتوبوس با وجود تور مجازی دیگر رویا نیست و به واقعیت تبدیل شده است... 

شما تا کنون به عبارت تور مجازی فکر کرده‌اید؟! به نظرتان تور مجازی چیست؟ آیا تا کنون از تور مجازی سفر۷۲۴ استفاده کرده‌اید؟

اشتباه نکنید...! تور مجازی به معنای سفر مجازی به شهر مقصد شما نیست... تور مجازی قابلیتی است که سفر۷۲۴ برای سرویس‌های اتوبوسی خود فراهم کرده است که به کمک آن می‌توانید قبل از خرید بلیط، از اتوبوسی که برای این سرویس در نظر گرفته شده است، بازدید کنید. به این ترتیب می‌توانید تمام امکانات اتوبوس را مشاهده کنید و برروی جزئیات مورد نظرتان زوم کنید و اگر همه چیز بابا میلتان بود، خرید بلیط خود را نهایی کنید.

اکنون ممکن است این سوال برایتان پیش آید که برای استفاده از تور مجازی به دستگاه و امکانات خاصی نیاز است؟ در این خصوص هم باید بدانید که نه! برای استفاده از این قابلیت از سایت سفر۷۲۴ به هیچ وسیله یا امکانات خاصی نیاز ندارید. بلکه تنها کافی است در صفحه خرید بلیط، بعد از وارد کردن مبدا، مقصد و تاریخ مورد نظر خود با کلیک بر روی آیکون دوربین موجود در گوشه سمت چپ سرویس، از تور مجازی اتوبوس ارائه‌دهنده سرویس استفاده کنید. 

اما تور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

می‌توان گفت تور مجازی مجموعه‌ای از تصاویر، فایل‌های ویدئویی، تصاویر پانوراما، فایل‌های صوتی، اطلاعات متنی و … است که امکان آشنایی بیننده را با یک محیط به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور فیزیکی فراهم می‌کند. هدف از ارائه تور مجازی نیز معمولا از بین بردن محدودیت‌های زمانی و مکانی است.

تور مجازی در حقیقت یک راهکار تبلیغاتی نوین است که این امکان را به کسب‌وکارهای مختلف می‌دهد تا به شکل سازنده‌تری با کاربران خود در تعامل باشند و با شبیه‌سازی حضور کاربران خود در فضای دلخواه جزئیات متعددی را برایشان به تصویر بکشند. در تور مجازی کاربران می‌توانند به کمک اشاره‌گر موس خود به  دور ۳۶۰ درجه‌ای در محیط بزنند، بر روی جزئیات زوم کنند و تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنند. 

 تور مجازی در حقیقت تلفیقی از عکاسی صنعتی، برنامه‌نویسی و طراحی دیجیتال است. بنابراین امکان اضافه کردن موسیقی، گفتار و توضیحات متنی در آن وجود دارد. در مجموع می‌توان گفت که یک تور مجازی خوب تاثیر مثبتی بر رونق کسب‌وکار دارد و می‌تواند رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد.